Op deze pagina hebben wij een selectie gemaakt van de meest gestelde vragen. Mocht uw vraag er niet bij staan, laat u ons dit dan weten.
Onze collega's helpen u graag verder met uw vragen.
Veelgestelde vragen
Algemeen
Heeft Top Badkameroplossingen ook een showroom?
Nee, wij hebben geen showrooms. Wij komen graag bij u thuis voor een persoonlijk advies. Onze adviseur heeft een koffer met stalen en kleuren bij zicht. Daarnaast kan hij vanuit de keuzes die u maakt, ter plekke een 3D tekening maken. Net zoals in een normale showroom. Het voordeel van een thuisadvies is dat wij de ruimte écht zien, zelf meten en de verantwoording dus volledig bij ons ligt.
Daarnaast ontvangt u direct een prijsopgaaf van ons, die sluitend is. Dit is de afspraak, en geen rare kronkelingen achteraf. Mede door deze formule, kunnen wij onze kosten laag houden, dus uw prijs ook!
Hoe lang duurt het plaatsen van een badkamer?
De duur van montage hangt af van wat u precies heeft besteld. Dit varieert van 1 tot 5 werkdagen.
Hoe lang is de levertijd voor een badkamer?
Voor een 1 daagse oplossing, hebben wij op dit moment een levertijd van 4-6 weken. Voor (medische) spoed aanvragen, zijn wij flexibel en kunnen wij leveren binnen 2 weken na opdracht.
Bij een complete badkamer zit iets meer levertijd. Deze plaatsen wij binnen 8-16 weken.
Hoe verloopt het aankoopproces?
Het eerste contact verloopt altijd via onze telefonisch adviseur. Het is prettig om kennis te maken met elkaar, alvorens wij bij u thuis komen voor een thuisadvies.
Zodra een thuisadvies ingepland is, komt onze adviseur bij u langs. Hij meet de badkamer in, en maakt voor u een persoonlijke vrijblijvende offerte.
Hoe verloopt het proces na aankoop?
Is alles besproken tijdens het adviesgesprek, en bent u enthousiast geworden over de geboden oplossing? Wij ontvangt dan binnen 24 uur de orderbevestiging via e-mail. Wij vragen u, na akkoord, een aanbetaling van 15%. Het restant betaald u niet voor oplevering, maar ná oplevering. Als alles geplaatst en gemonteerd is. Boter bij de vis.
Wie monteert uw badkamer?
Een goede vraag. Wij werken met vaste teams, die al jaren bij ons werken. Elk team beschikt over een timmerman en een loodgieter, die op elkaar ingewerkt zijn. Zo kunnen zij het beste resultaat neerzetten, elke dag weer.
Onderhoud
Hieronder een aantal vragen over onderhoud. Wilt u meer weten over onderhoud? Bekijk hier onze speciale pagina over onderhoud.
Hoe houd u uw douche schoon?
Om te voorkomen dat er zeepresten blijven zitten bij onder andere de kitnaden adviseren wij u na het gebruik van de douche deze goed af te spoelen. U kunt de kitnaden het beste schoonmaken met groene zeep, dit is niet agressief. De ventilatie van uw badkamer heeft invloed op het kitwerk. Bij een minder goede ventilatie zal het kitwerk sneller achteruit gaan
Welke schoonmaakmiddelen kunt u het beste gebruiken?
Wees terughoudend met agressieve schoonmaakmiddelen zoals agressieve ontkalker, chloor en desinfecteerproducten die alcohol bevatten. In sommige gevallen kunnen deze schoonmaakmiddelen schade toebrengen aan de thermostaatkraan, de panelen, de douchestoel, de glaswanden en de chromen onderdelen van uw comfortdouche. Ook kan dit de anti-sliplaag aantasten en/of oplossen. We raden u aan alleen zachte reinigingsmiddelen te gebruiken, zonder schuurmiddelen.
Hoe houdt uw uw glazen douchewand kalkvrij?
Ondanks dat al onze glazen douchewanden voorzien zijn van een easy clean coating, kan kalk zich alsnog hechten aan uw glaswand. Zorg ervoor dat u uw glaswand goed droog maakt na het douchen. Gebruik hiervoor een katoenendoek, of een raamwisser.
Hoe houdt u uw kitwerk netjes?
Om te voorkomen dat er zeepresten blijven zitten bij onder andere de kitnaden adviseren wij u na het gebruik van de douche deze goed af te spoelen. U kunt de kitnaden het beste schoonmaken met groene zeep, dit is niet agressief. De ventilatie van uw badkamer heeft invloed op het kitwerk. Bij een minder goede ventilatie zal het kitwerk sneller achteruit gaan
Financieel
Hoe kan ik betalen bij oplevering?
Het restantbedrag, 85% van de aankoopsom, betaalt u op de dag van de oplevering. U kunt dit op meerdere manieren doen:
- Via uw pinpas. Onze monteurs hebben een mobiel pinapparaat. Let wel op dat uw pinlimiet opgehoogd is. Dit dient u 24 uur van te voren ingesteld te hebben bij uw bank.
- Via internetbankieren. Wij begrijpen dat pinnen niet altijd het makkelijkst is, ook vanwege het ophogen van uw pinlimiet. U mag dus ter plekke ook zelf de overboeking doen. Onze monteurs hoeven niet uw bankrekening te zien, zij kunnen dit verifiëren via onze collega's op kantoor.
Mocht u liever geen gebruik maken van deze 2 opties. Het is ook mogelijk om het bedrag van te voren over te maken. Neem contact met ons op om dit te bespreken.
Service & Garantie
Waar kunt u terecht met uw vragen?
Onderaan deze pagina staat een formulier. Hier kunt u uw vraag stellen, en doorsturen naar ons. Wij garanderen u binnen 8 werkuren een terugkoppeling.
Waar kunt u terecht met een klacht over mijn badkamer?
Neem direct contact met ons op. Dit kan per e-mail, of per telefoon. Zie onze contactpagina voor meer informatie.
Waar kunt u terecht als de garantieperiode voorbij is?
U kunt altijd bij ons terecht. Als de garantie voorbij is, wil niet zeggen dat onze service stopt. Wij helpen u graag als het nodig is. Neem direct contact met ons op om te vragen naar de mogelijkheden.